keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Kaksoismassavauhtipyörä

Tietopläjäys kaksoimassavauhtipörästä!

Kaksoismassavauhtipyörä on kaksiosainen, osien välissä on jouset jotka vaimentavat moottori värinöitä. Tällä rakenteella saadaan matalilla kierroksilla tasaisempi käynti, moottori ei ala jyristämään liikkeelle lähtiessä yhtä helposti kuin perinteisellä yksiosaisella vauhtipyörällä.

Kaksoismassavauhtipyörän rikkoutuminen johtuu yleensä vauhtipyörän jousien väsymisestä tai katkeamisesta. Tämä ilmenee kovana ravistuksena tai kolinana. ainut keino korjata vika on koko vauhtipyörän uusiminen.

Kaksoismassavauhtipyörää ei kannata korvata yksiosaisella vauhtipyörällä koska tämä heikentää auton hidasajo-ominaisuuksia ja voi aiheuttaa ylimääräistä värinää ajaessa.

Kaksoismassapyörän kunnon voi tarkistaa vaihdelaatikko irroitettuna kulmamittarilla ja heittokellolla, sen huomaa myös väljyytenä kaksoismassan eri osien välillä.

Kaksoismassavauhtipyörä asennetaan normaalisti pulteilla, kuten yksimassainen vauhtipyörä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti